Γράφει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Έχω παύσει προ πολλού να ασχολούμαι με τα κοινά της Κάσου, μολονότι επί 33 ολόκληρα χρόνια έδωσα και την ψυχή μου γι' αυτό το ακριτικό και ξεχασμένο νησί της Δωδεκανήσου. Και δεν έπαυσα να ασχολούμαι από αδιαφορία, αλλά από αηδία για τον τρόπο με τον οποίον οι εκάστοτε δημοτικοί άρχοντες, συμπεριφέρονται σαν μαθητευόμενοι σουλτάνοι διχάζοντας, εμμέσως πλην σαφώς, τους κατοίκους και πολώνοντας συγχρόνως το ήρεμο κλίμα της Κάσου.
Η αφορμή για να ασχοληθώ σήμερα και πάλι με την Κάσο, ή μάλλον με τα δημοτικά πράγματα του νησιού, ήταν η λήψη ενός σχόλιου που έκανε στο facebook ο ταξιτζής και αντιδήμαρχος Κάσου κ. Γιάννης Νικολάου. Παραθέτω το σχόλιο αυτούσιο, χωρίς διορθώσεις.
"Άξιος ο ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ Ο ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΚΑΣΙΩΤΗΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΘΑΒΟΥΝ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ Η ΚΟΥΚΟΥΛΑ ΘΑ ΒΓΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ ΔΕΝ ΓΛΥΤΩΣΕ ΤΗΝ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΕ ΚΑΡΦΩΝΟΥΝ ΕΧΩ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΑ ΛΕΩ ΚΑΤΑΜΟΥΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΞΑΝΆΠΩ ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΚΑΤΟΡΟΥΦΙΑΝΕ"
https://www.facebook.com/giannes.nikolaou2/posts/1692225097513396
Δεν θα μείνω ούτε στον τρόπο γραφής ούτε στις πρωτοφανείς, για αντιδήμαρχο εκφράσεις. Αυτές χαρακτηρίζουν, άλλωστε, τον εκάστοτε γράφοντα ή ομιλούντα και δίνουν το στίγμα της παιδείας και της ανατροφής του. Θα περιοριστώ λοιπόν στην ουσία της υπόθεσης και στα ασφαλή συμπεράσματα που έβγαλα, μετά από προσεκτική δημοσιογραφική έρευνα.
Σε ένα πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο, λοιπόν, κάποιος μαγνητοφώνησε κρυφά όσα "έψαλλε" ο κ. Αντιδήμαρχος στον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου και τον Αντιπεριφερειάρχη πρωτογενούς τομέα, και έδωσε το περιεχόμενο της μαγνητοφώνησης στους υβρισθέντες. Εάν αυτά είχαν ειπωθεί σε μια κατ' ιδίαν συζήτηση, στο σπίτι του κ. αντιδημάρχου ή στο σπίτι της κυρίας δημάρχου, ας πούμε, η πράξη της μαγνητοφώνησης θα ήταν και απαράδεκτη και ανήθικη και ο κ. αντιδήμαρχος θα είχε κάθε λόγο να βγει απ' τα ρούχα του. Και σ' αυτή την περίπτωση, ωστόσο, θα έπρεπε πρώτα να βρει ποιος είναι ο δράστης και να τον καταγγείλει, και όχι να βρίζει και να απειλεί θεούς και δαίμονες αναρτώτας αυτές τις ύβρεις και τις απειλές σε κοινή θέα στο facebook.
Όπως μου είπε χθες μία φίλη απ' την Κάσο, "στην Κασιώτικη κοινωνία επικρατεί ένα είδος "ομερτά". Επειδή ο ένας εξαρτάται απ' τον άλλον και ο ένας "κρατάει" τον άλλον για διάφορα, αποφεύγουν να μιλάνε ανοιχτά και με στοιχεία".
Συνεπώς, αδίκως μάλλον θα ψάχνει ο κ. αντιδήμαρχος να εντοπίσει τον "δράστη" και είναι ηλίου φαεινότερο ότι όλη αυτή η φασαρία στο facebook έγινε για το θεαθήναι, την δημιουργία εντυπώσεων και, ενδεχομένως, την συσπείρωση των ψηφοφόρων του. Όλα αυτά, βεβαίως, συντείνουν σ' αυτό που έγραψα στην αρχή. Στην πόλωση και τον διχασμό των λιγοστών κατοίκων της Κάσου. Το γνωστό διαίρει και βασίλευε δηλαδή. Χώρια που με τέτοιες συμπεριφορές απέναντι στην Περιφέρεια δύσκολα θα ευοδωθούν οι σκοποί της Δημοτικής Αρχής και θα προωθηθούν τα συμφέροντα του νησιού και των κατοίκων του.
Τον πρώτο λόγο φυσικά έχει η κα Δήμαρχος, η οποία θα έπρεπε να δίνει το καλό παράδειγμα στα δημοτικά συμβούλια, να μην καταφέρεται με απαξιωτικό τρόπο εναντίον των προϊσταμένων της Αρχών και να επαναφέρει στην τάξη τον δημοτικό σύμβουλο που θα είχε μια τέτοια υβριστική συμπεριφορά. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει η κυρία Τσανάκη να είναι στην Κάσο. Δυστυχώς η Κάσος σπανίως την βλέπει και, ως γνωστόν, όταν λείπει η γάτα χορεύουν τα ποντίκια.
Ας πάμε όμως τώρα να δούμε αν αυτή καθ' εαυτή η πράξη της μαγνητοφώνησης των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου είναι παράνομη. Σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 32/2015 - ΑΔΑ : 94 ΘΕΩΕΙ-Η7Υ κατά πλειοψηφίαν απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Κάσου, "επιτρέπεται η ελεύθερη και μάλιστα ζωντανή αναμετάδοση των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου για την καλύτερη ενημέρωση των κατοίκων της Κάσου και των Κασιωτών της διασποράς".
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, βεβαίως, η μαγνητοφώνηση έγινε κρυφά, σύμφωνα με τις πληροφορίες μου, αλλά και τις καταγγελίες του κ. Νικολάου. Ως γνωστόν η κρυφή μαγνητοφώνηση, αφ' ενός μεν απαγορεύεται, αφ' ετέρου δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν τεκμήριο ενοχής ή αθωότητας σε ενδεχόμενη δικαστική διαμάχη. Διερωτώμαι, ωστόσο, γιατί η πράξη της καταγραφής όσων ειπώθηκαν στο συγκεκριμένο δημοτικό συμβούλιο, έστω και κρυφά, ήταν ανήθικη και πρέπει να τιμωρηθεί ο "δράστης" με δημόσιο διασυρμό και διαπόμπευση; Μήπως η μαγνητοφώνηση έγινε κρυφά ώστε να καταγραφούν όσα, ελευθέρα βουλήσει, θα κατέθετε ο κ. αντιδήμαρχος στο δημοτικό συμβούλιο; Αν ο κ. αντιδήμαρχος ήθελε να "ψάλλει τα εξ αμάξης" στον Περιφερειάρχη και στον Αντιπεριφερειάρχη και δεν επιθυμούσε αυτά τα "στολίδια" να δημοσιοποιηθούν, γιατί το έκανε στο δημοτικό συμβούλιο; Δεν θα μπορούσε να το κάνει στο σπίτι του χαμηλοφώνως και κεκλεισμένων των θυρών, δεδομένου ότι και οι τοίχοι έχουν αυτιά; Ή μήπως δεν γνωρίζει ότι οι "καλοθελητές" καραδοκούν;
Οι συνεδριάσεις λοιπόν των δημοτικών συμβουλίων είναι δημόσιες και ανοιχτές στο κοινό και, μάλιστα, πρέπει να μαγνητοφωνούνται ή να βιντεοσκοπούνται ώστε να μην υπάρχει καμμία αμφιβολία για το ποιος είπε τι, αφού, ως γνωστόν, "verba volant scripta manent" (τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν). Αν όσα διεμοίφθησαν στην επίμαχη συνεδρίαση δεν είχαν μαγνητοφωνηθεί, ο κ. αντιδήμαρχος θα μπορούσε να διαψεύσει όσα είπε. Δεν θα μπορούσε; Τώρα βεβαίως ενοχλείται, γιατί πώς μπορεί να διαψεύσει το μαγνητόφωνο;
Η απέχθεια του κ. αντιδημάρχου στην καταγραφή των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου είναι γνωστή και χρονολογείται από τότε που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφίαν η υπ' αριθμ. 32/2015 - ΑΔΑ : 94 ΘΕΩΕΙ-Η7Υ απόφαση. Υπενθυμίζω όσα απαράδεκτα έλαβαν χώρα στις 26 Αυγούστου 2015, όταν θέλησα να βιντεοσκοπήσω φανερά την συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου εκείνης της ημέρας. Ο κ. Γιάννης Νικολάου είχε τότε προσπαθήσει, με νύχια και με δόντια, να απαγορεύσει τη βιντεοσκόπηση ισχυριζόμενος ότι ώφειλα να ζητήσω πρώτα εγγράφως την άδεια! Επειδή δυσανασχέτησα, λέγοντας πως υπάρχει σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και δεν προκύπτει από πουθενά ότι "πρέπει" να ζητήσω άδεια με έγγραφο αίτημά μου, ο κ. Νικολάου με "στόλισε" αναλόγως, όπως συνηθίζει, συνηγορούντος και του δημοτικού συμβούλου κ. Μαστροπαύλου, ο οποίος κουβαλά τις δικές του εμπάθειες από το παρελθόν. Με παρέμβαση πάντως της κας Δημάρχου το θέμα έληξε εκεί και η βιντεοσκόπηση έγινε κανονικά.
Το άσχημο στην όλη αυτή ιστορία είναι ότι κάποιοι Κασιώτες μπήκαν στη διαδικασία να κάνουν "like" και να επαινέσουν (!?) όσα έγραψε ο κ. αντιδήμαρχος στο προφίλ του. Είδαν δυστυχώς το τυρί αλλά δεν είδαν τη φάκα. Και ανάμεσα σ' αυτούς που "προσυπέγραψαν" όσα είπε ο κ. Γιάννης Νικολάου, υπήρξαν και άτομα τα οποία ουδέποτε περίμενα ότι θα έπαιρναν το μέρος ενός ανθρώπου του οποίου οι ακραίες συμπεριφορές είναι γνωστές. Γι' αυτό έγραψα ότι τέτοιες κινήσεις αποσκοπούν στην πόλωση και τον διχασμό της Κασιώτικης κοινωνίας σε μια προσπάθεια κάποιων να βασιλεύουν μέσω της διαίρεσης και της διατήρησης των κομματικών μικροσυμφερόντων.
Προτίμησα να γράψω και να δημοσιεύσω αυτό το άρθρο στο διαδικτυακό περιοδικό μου γιατί αν τα έγραφα αυτά κάτω απ' το σχόλιο του κ. Νικολάου θα έτρεφα άθελά μου το αδηφάγο κτήνος της πόλωσης, δεδομένου ότι οι "γνωστοί άγνωστοι" θα έσπευδαν να μου κάνουν bullying με καταιγισμό απαξιωτικών, υβριστικών και απειλητικών σχολίων, σε μια προσπάθεια να "προστατεύσουν" τον κ. αντιδήμαρχο και τις όποιες τυχόν κομματικές αγκυλώσεις και τα μικροσυμφέροντά τους. Έζησα άλλωστε αυτή την τραυματική εμπειρία όταν τον ίδιο μήνα με έβρισε και με συκοφάντησε ο κ. Ηλίας Μαλανδρής, ο οποίος σε λίγες ημέρες θα καθίσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου για να απολογηθεί...
Σαν συνέχεια αυτού του ατυχούς περιστατικού, σε συνδυασμό και με την διαμαρτυρία της κας Δημάρχου Κάσου για την ημερομηνία επίσκεψης του κ. Επάρχου Καρπάθου Κάσου στο νησί, προκειμένου να προχωρήσει η αδειοδότηση λειτουργίας του σφαγείου, ο Έπαρχος Καρπάθου Κάσου κ. Γιάννης Μηνατσής έστειλε σήμερα στον Δήμο Κάσου την ακόλουθη επιστολή.
"Αξιότιμη κυρία δήμαρχε
Και η δική μας έκπληξη ήταν ιδιαίτερα μεγάλη όσον αφορά το περιεχόμενο της επιστολής που μας αποστείλατε. Κατ' αρχάς δεν είναι αληθές ότι μάθατε από δημόσιες ανακοινώσεις για τη συνάντηση που προγραμματίσαμε να κάνουμε την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου στις 5 το απόγευμα στην Κάσο, αφού την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου στις 12.49 το μεσημέρι, αποστείλαμε στο e mail του Δήμου Κάσου (το fax δεν λειτουργεί) την πρόσκληση (υπάρχουν τα αντίστοιχα αποδεικτικά).
Δεύτερον, με ποιον να συνεννοηθούμε για να προγραμματίσουμε την συνάντηση και πώς να υπάρχει πεδίο συνεργασίας μεταξύ μας όταν ο αντιδήμαρχος της Κάσου που σας εκπροσωπεί νόμιμα, μας υβρίζει σκαιότατα σε καθημερινή βάση και μέσα από τα Μ.Μ.Ε. και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης δημιουργώντας ψευδείς και αναληθείς εντυπώσεις έστω και σε αυτούς τους ολίγους που τον παρακολουθούν, ενώ για να βεβαιωθούμε ότι εσείς βρίσκεστε στο νησί θα πρέπει να καταφύγουμε στο... Μαντείο των Δελφών;
Όσο αφορά το ότι "λυπάστε ιδιαίτερα για την τακτική αυτή που τίποτα καλό δεν προοιωνίζει για ένα έργο που τόσο σημαντικό ρόλο κλήθηκε να διαδραματίσει ο Δήμος για να προχωρήσουν οι σχετικές άδειες", θα πρέπει να σας υπενθυμίσω ότι οι διαδικασίες για την αδειοδότηση του σφαγείου πήγαν τουλάχιστον ενάμισι χρόνο πίσω, γιατί εσείς αρνηθήκατε να βάλετε την υπογραφή σας και εξουσιοδοτήσατε τον κ. αντιδήμαρχο ο οποίος τελικά, υπέγραψε με επιφύλαξη!
Όσο αφορά τον καταλυτικό ρόλο που κλήθηκε να παίξει ο Δήμος για να φτάσουμε στην ουσιαστική λειτουργία του σφαγείου, αυτά θα αναλυθούν λεπτομερώς και με συγκεκριμένα στοιχεία στη συνάντηση που έχουμε προγραμματίσει, στην οποία εσείς θα απουσιάζετε για να συναντήσετε κυβερνητικούς κύκλους και φορείς! Για την απουσία του κ. αντιδημάρχου, ασφαλώς και κανείς δεν μπορεί να έχει άποψη όταν αυτή αφορά λόγους υγείας. Όμως κυρία δήμαρχε, υπάρχουν άλλοι ικανοί παράγοντες του Δήμου που μπορούν να σας εκπροσωπήσουν και να έχουν ουσιαστική συμμετοχή και άποψη σε αυτή την συνάντηση η οποία δυστυχώς δεν μπορεί να αναβληθεί, πρώτον διότι οι καθημερινές υποχρεώσεις των αντιπεριφερειαρχών και των υπηρεσιακών παραγόντων που θα συμμετάσχουν είναι διαρκείς και μεγάλες και δεύτερον γιατί θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ώστε οι κτηνοτρόφοι, για τους οποίους κόπτεσθε, να μπορέσουν να σφάξουν τα αιγοπρόβατά τους πριν το Πάσχα με νόμιμο τρόπο και να αποφύγουν ταλαιπωρία και έξοδα στέλνοντάς τα σε άλλα νησιά για σφαγή.
Τέλος, θέλουμε να επισημάνουμε για άλλη μια φορά ότι από την πλευρά μας υπάρχει ανεξάντλητη διάθεση για αγαστή συνεργασία και συνεννόηση όταν αυτή γίνεται με πνεύμα αλληλοσεβασμού και κατανόησης".
Με εκτίμηση
Γιάννης Μηνατσής
Έπαρχος Καρπάθου-Κάσου