Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Στη Νεράϊδα της Φολόης.

Πήγε και περιγράφει ο Μπάμπης Κωνσταντάτος.

Ο Γιάννης μου είχε μιλήσει πολλές φορές για το χωριό του, τη Νεράϊδα. Για να πω την αλήθεια από την ευρύτερη περιοχή έχω περάσει αρκετές φορές, αλλά ποτέ δεν την έψαξα ιδιαίτερα, αφού πέρα από το δάσος της Φολόης, αυτό καθ’ εαυτό, τίποτα άλλο δεν μου είχε κινήσει το ενδιαφέρον. Ωστόσο, ενθυμούμενος τις περιγραφές του Γιάννη από το καλοκαίρι που ήμασταν παρέα και εκμεταλλευόμενος τις λιακάδες στα μέσα του Φλεβάρη που πέρασε, τράβηξα κατά κει.

Η Νεράϊδα βρίσκεται μέσα σε μια χαράδρα νοτιοδυτικά του οροπεδίου της Φολόης. Ο πιο εύκολος τρόπος να πας εκεί είναι να ανηφορίσεις από τον Πύργο προς Ολυμπία, και μετά το χωριό Λάλας να στρίψεις αριστερά στη διασταύρωση προς Μηλιές από όπου συνεχίζοντας το κατηφόρισμα, μετά από 5 χλμ φτάνεις στη Νεράϊδα. Πράγματι, ενώ μέχρι τις Μηλιές το τοπίο είναι σχετικά αδιάφορο, μπαίνοντας στο φαράγγι και έχοντας αριστερά τον ποταμό Ενιπέα η διαδρομή γίνεται μαγευτική.

Το χωριό Νεράϊδα είναι σκαρφαλωμένο σε μια πλαγιά και σε σχετικά χαμηλό υψόμετρο, ωστόσο το τοπίο είναι έντονα ορεινό. Λίγο πριν την είσοδο στο χωριό βρήκαμε διαμορφωμένο χώρο αναψυχής, με το ποτάμι αριστερά και δεξιά και τα νερά να τρέχουν από παντού. Ένα πραγματικά ιδανικό μέρος για να στήσουμε το camper και από εκεί να ξεκινάμε για τις εξορμήσεις στο πανέμορφο φυσικό περιβάλλον.

Η αλήθεια είναι ότι οι τρεις μεγάλες φωτιές των 30 τελευταίων χρόνων έχουν αφήσει τα σημάδια τους, ωστόσο, η «μητέρα» φύση δεν έχει κάνει καθόλου «κράτει» και συνεχίζει να προικίζει αυτή την πανέμορφη περιοχή με βλάστηση, και αυτό χάρη, κυρίως, στα άφθονα νερά.

Για να πάει κάποιος εκεί από την Αθήνα θα έλεγα ότι είναι άσκοπο να κάνει το γύρο από Ολυμπία. Ο συντομότερος δρόμος είναι από την εθνική Κορίνθου Καλαμάτας να κατευθυνθεί προς Βυτίνα από τη διασταύρωση μετά τα διόδια της Νεστάνης και 9 χλμ. μετά το Λεβίδι να ακολουθήσει τον 111 παλιό εθνικό δρόμο Τρίπολης-Πάτρας. Σε περίπου 70 χιλιόμετρα από αυτή τη διασταύρωση κάνεις αριστερά προς Ολυμπία και σύντομα συναντάς τη διασταύρωση προς Μηλιές-Νεράϊδα. Ωστόσο, επειδή εγώ ήθελα να περάσω και από Πάτρα, μπήκα στον 111 από την Πάτρα (έξοδος Οβριάς) και έφτασα στο ίδιο σημείο ανάποδα.

Στην Νεράϊδα ο Γιάννης με ξενάγησε στα ομορφότερα μέρη, μέρη που πας μόνον περπατώντας και σκαρφαλώνοντας και που θα μου μείνουν αξέχαστα. Οι περιγραφές είναι περιττές. Δείτε το video και ταξιδέψτε, όσο σας προτρέπουν οι εικόνες και σας αφήνει η φαντασία σας.