Κείμενο, επιμέλεια βίντεο : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 25 χρόνων καριέρας στο τραγούδι, ο διεθνούς φήμης τενόρος Μάριος Φραγκούλης δίνει φέτος μια σειρά συναυλιών σε διάφορες πόλεις της Ελλάδος. Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω και να βιντεοσκοπήσω αυτήν που πραγματοποιήθηκε στο Βεάκειο Θέατρο του Πειραιά, την Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013. Καθώς τα εισιτήρια της συναυλίας είχαν όλα προπωληθεί και στο Βεάκειο δεν έπεφτε ούτε καρφίτσα, αναγκάστηκα να επιστρατεύσω την δημοσιογραφική μου ταυτότητα και να μπω στο θέατρο με την βοήθεια της υπεύθυνης δημοσίων σχέσων κυρίας Ελένης Μπουγά η οποία, ωστόσο, "μου έβαλε χέρι", βλέποντας πως βιντεοσκοπούσα την συναυλία με τρίποδο, ενώ όλο σχεδόν το ακροατήριο έκανε το ίδιο ακριβώς πράγμα με κινητά τηλέφωνα, ipad και βιντεοκάμερες!
Θα πρέπει πάντως κάποια στιγμή να κατανοήσουν οι συντελεστές των συναυλιών του Μάριου Φραγκούλη, και όχι μόνο, ότι οποιοσδήποτε νομιμοποιείται να βιντεοσκοπήσει μια δημόσια εκδήλωση, εφ' όσον βεβαίως δεν το κάνει με απώτερο σκοπό να καταχραστεί ξένα πνευματικά δικαιώματα και να αποκομίσει χρηματικό όφελος με την διανομή οπτικοακουστικού υλικού. Θα πρότεινα, μάλιστα, να απαγορεύεται η βιντεοσκόπηση σε άτομα που χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα ή άλλα "ευκίνητα" οπτικοακουστικά μέσα, δεδομένου ότι το προϊόν της καταγραφής και η προβολή του δεν θα είναι αντάξιο της ποιότητας του καλλιτέχνη, πολύ περισσότερο ενός καλλιτέχνη με την αξία του Μάριου Φραγκούλη.
Ας μην εντυπωσιάζεται λοιπόν στο μέλλον η κυρία Ελένη Μπουγά όταν βλέπει έναν επαγγελματία δημοσιογράφο να βιντεοσκοπεί τις συναυλίες του Μάριου Φραγκούλη χρησιμοποιώντας βιντεοκάμερα υψηλής ανάλυσης και τρίποδο. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζει ότι αυτός ο τρόπος βιντεοσκόπησης προβάλλει το προφίλ και την δουλειά του καλλιτέχνη και δεν την υποτιμά, όπως κάνουν όσοι τον καταγράφουν με κινητά τηλέφωνα και απλές κάμερες που τρέμουν στα χέρια τους σαν να έχουν... πάρκινσον. Θα έλεγα μάλιστα ότι το αποτέλεσμα της βιντεοσκόπησής μου θα ήταν σαφώς πολύ καλύτερο εάν η κυρία Μπουγά δεν φώναζε πάνω απ' το μικρόφωνο της βιντεοκάμερας, στην προσπάθειά της να με σταματήσει, και δεν ήμουν αναγκασμένος να σηκώνω το τρίποδο ψηλά πάνω από τα κεφάλια των θεατών που κάθονταν μπροστά μου ώστε να έχω πρόσβαση στη σκηνή...
Η συναυλία σημείωσε πάντως μεγάλη επιτυχία, ενώ η χρονική της διάρκεια παρατάθηκε κατά μισή σχεδόν ώρα, εξ αιτίας της "απαίτησης" του κοινού να πει ο Μάριος άλλο ένα τραγούδι κι' άλλο ένα τραγούδι... Αυτός βεβαίως δεν τους χάλασε το χατήρι, με αποτέλεσμα η συναυλία να ολοκληρωθεί ένα τέταρτο της ώρας πριν από την 1η πρωϊνή!
Κάποια στιγμή, και ενώ ο Μάριος τραγουδούσε, ένα προβληματικό άτομο εισέβαλλε στον χώρο μπροστά από την σκηνή και άρχισε να φωνάζει και να χειρονομεί! Ματαίως οι άνδρες της ασφαλείας προσπαθούσαν να τον ηρεμήσουν και να τον απομακρύνουν. Αυτό όμως που έκλεψε την παράσταση ήταν η κίνηση του Μάριου Φραγκούλη, ο οποίος, μόλις ολοκλήρωσε το τραγούδι του πλησίασε τον άρρωστο συνάνθρωπό μας και του χάϊδεψε στοργικά την πλάτη, ενώ οι θεατές εκδήλωσαν την συγκίνησή τους και επικρότησαν την κίνηση του μεγάλου τραγουδιστή με ένα παρατεταμένο χειροκρότημα. Αμέσως μετά από αυτό ο "ταραχοποιός" κάθισε σε ένα κάθισμα της πρώτης σειράς και παρακολούθησε ήσυχα την συνέχεια!
Μετά το πέρας της συναυλίας, δεκάδες θαυμαστριών του Μάριου Φαργκούλη συνωστίσθηκαν μπροστά από τη μικρή πόρτα που οδηγούσε στα καμαρίνια, περιμένοντας υπομονετικά να ανταλλάξουν δυο λόγια με το ίνδαλμά τους. Ανάμεσά τους, πρώτος μπροστά απ' την πόρτα και μοναδικός εκπρόσωπος του ανδρικού φύλου ήμουν εγώ! Δεν το κρύβω ότι ένοιωθα λίγο αμήχανα ανάμεσα σε τόσες "Φραγκουλίτσες" και αναρωτιόμουν τι να σκέφτονται άραγε βλέποντάς με! Δεν είχα βεβαίως σκοπό να ζητήσω αυτόγραφο, αφού κάτι τέτοιο δεν το έχω κάνει ποτέ, δεδομένου ότι δεν μου αρέσει, γενικώς, να δημιουργώ και να προσκυνώ ινδάλματα. Είμαι δε βέβαιος ότι ούτε στον Μάριο θα άρεσε κάτι τέτοιο...
Αφού πέρασε μισή περίπου ώρα αναμονής, αντί να επιτραπεί σε όλον εκείνο τον κόσμον να μπει στο καμαρίνι του Μάριου, βγήκε εκείνος έξω. Ήταν επόμενο να πέσει επάνω μου, καθώς στεκόμουν μπροστά ακριβώς στην πόρτα. Μόλις τον είδα του φώναξα : "Πότε θα πάμε στ' Αρμάθια;". Δεν χρειαζόταν κάτι περισσότερο για να καταλάβει μέσα στο μισκοσκόταδο ποιος του μίλησε. Έπεσε τότε ξαφνικά ο ένας στην αγκαλιά του άλλου! "Μα, καλά, έτσι κάνουν; Μετά την τελευταία συναυλία του 2009 έριξες μαύρη πέτρα και δεν ξαναπάτησες στο νησί!", του είπα. "Μου λείπει αφάνταστα η Κάσος, αλλά η ασθένεια της μητέρας μου με κράτησε τόσα χρόνια μακριά της", απάντησε εκείνος φανερά συγκινημένος.
Δεν θέλησα να τον απασχολήσω άλλο και έφυγα, καθώς οι ανυπόμονες "Φραγκουλίτσες" δεν έβλεπαν τη στιγμή να ανταλλάξουν κι' αυτές δύο κουβέντες μαζί του. Απέσπασα ωστόσο φεύγοντας την υπόσχεσή του ότι σύντομα θα επισκεφτεί και πάλι την Κάσο...
ΕΚΤΑΚΤΟ!!! Δεν πρόλαβε να ανέβει το μικρό αυτό τμήμα της συναυλίας στο "YouTube" και μου τηλεφώνησε ο σκηνοθέτης του Μάριου Φραγκούλη κ. Οικονομίδης, ο οποίος απαίτησε να κατεβάσω αμέσως το βίντεο γιατί διαφορετικά θα κινηθεί δικαστικά εναντίον μου! Για να μην δημιουργηθούν θέματα τα οποία μπορεί να έχουν απρόβλεπτες εξελίξεις, κατέβασα το βίντεο και ανέβασα στη θέση του ένα δωδεκάλεπτο βίντεο με τα τραγούδια που ερμήνευσε ο Μάριος Φραγκούλης μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος της συναυλίας, ικανοποιώντας έτσι την επιθυμία πολλών θαυμαστών του που το ζητούσαν εν χορώ από τις εξέδρες του Βεάκειου. Το βιντεάκι αυτό διεγράφη τελικώς από το YouTube, μετά από σχετική καταγγελία των συντελεστών της συναυλίας, ενώ όλα τα υπόλοιπα παραμένουν! Σκοπεύω πάντως να ζητήσω τη συμβουλή κάποιου δικηγόρου, με δεδομένο ότι :
1) Η συναυλία στο Βεάκειο ήταν μια δημόσια εκδήλωση και μαγνητοσκοπήθηκε από δεκάδες, για να μην πω εκατοντάδες, άλλα οπτικοακουστικά μέσα. Είχαν πάρει όλοι ειδική άδεια γι' αυτό και μόνο εγώ δεν είχα; Θα υποχρεωθούν όλοι να κατεβάσουν τα βιντεάκια τα οποία ανάρτησαν ήδη στο YouTube ή η απαγόρευση ισχύει μόνο για μένα;
2) Όταν αναρτήθηκε το βίντεο, ερωτήθηκα από την διαχείριση του YouTube, όπως συμβαίνει πάντοτε στις περιπτώσεις που υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα, και απεδέχθην ότι τα πνευματικά δικαιώματα δεν μου ανήκουν, ώστε το βίντεο να μην αφαιρεθεί.
3) Ο κ. Οικονομίδης ανέφερε ότι το βίντεο της συναυλίας ανέβηκε σε ένα site (το "Rib and Sea") που έχει διαφημίσεις (προφανώς ενοχλήθηκε από τα banners των ναυτιλιακών εταιρειών). Τον ενημέρωσα, αλλά τον ενημερώνω και από αυτό το βήμα εγγράφως, ότι τα ωφέλη που έχω από αυτές τις διαφημίσεις δεν είναι χρηματικά. Οι συγκεκριμένες εταιρείες μου χορηγούν απλώς κάποια δωρεάν εισιτήρια για τις ανάγκες των ταξιδιωτικών που κάνω στα νησιά του Αιγαίου. Το διαδικτυακό αυτό περιοδικό, όσο και αν ο κ. Οικονομίδης δεν το πιστεύει, το διατηρώ αποκλειστικώς και μόνο για να δώσω μια διέξοδο στη δημοσιογραφική μου απομόνωση και στην ανεργία που με ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια...
Όσο για την κυρία Ελένη Μπουγά, που μου τηλεφώνησε κι' αυτή προ ολίγου, έχω να απαντήσω στις αιτιάσεις της ότι τάχα "μου έκανε χάρη που με άφησε να μπω στο Βεάκειο και να βιντεοσκοπήσω την συναυλία" (!!!) ότι σαν δημοσιογράφος με νόμιμη δημοσιογραφική ταυτότητα έχω δικαίωμα να μπαίνω ελεύθερα σε όλους τους χώρους, είτε πρόκειται για γήπεδο, είτε πρόκειται για θέατρο, κινηματογράφο ή το Κοινοβούλιο! Οι αρμόδιοι μάλιστα, όχι μόνο δεν έχουν δικαίωμα να απαγορεύσουν την είσοδο στον δημοσιογράφο αλλά, αντιθέτως, έχουν την υποχρέωση να τον βοηθήσουν!
Αν δεν έκανα χρήση αυτού του δικαιώματός μου στο Βεάκειο ήταν για να μην δημιουργήσω πρόβλημα στην κυρία Μπουγά, η οποία επολιορκείτο από δεκάδες άλλους ανθρώπους που ήθελαν κι' αυτοί να ακούσουν την συναυλία αλλά δεν είχαν εισιτήριο.
Το βίντεο διεγράφη τελικώς απ' το YouTube μετά από καταγγελία των συντελεστών της συναυλίας...